Spørgsmål og svar om kundeservice
Kundeservice
Hvordan logger jeg ind i 'Min Forsyning'?
Du kan logge ind med MitID eller e-mail.
- Første gang du logger ind, vil du blive bedt om at aktivere din bruger-adgang. Det gør du ved at indtaste din e-mailadresse og derefter indtaste den kode, du får tilsendt fra noreply@kmd.dk.
- Herefter bliver du bedt om at tilknytte den adresse, du ønsker adgang til. Det gør du ved at indtaste kundenummer og aktiverings-/adgangskode –dem finder du på en tidligere regning eller på din betalingsservice oversigt.
Du skal have dit kundenummer og aktiverings-/adgangskode klar –dem finder du på en tidligere regning eller din betalingsservice oversigt.
Jeg mangler en adgangskode til at logge ind
Du finder din adgangskode på en tidligere regning eller på din betalingsservice oversigt.
Hvor kan jeg se mit forbrug?
Du kan følge dit forbrug ved at logge ind i Min Forsyning.
- Du kan logge ind med MitID eller e-mail.
Vær opmærksom på, at det kun er kunder som får vand og varme fra Kalundborg Forsyning som kan se deres forbrug.
Jeg skal flytte, hvad gør jeg?
Det er vigtigt at give Kalundborg Forsyning besked ved flytning. Du hæfter for alt forbrug og alle faste afgifter m.m. indtil vi har registreret din flytning. Er du tilmeldt PBS, skal du også huske at afmelde din PBS-aftale for Kalundborg Forsyning hos din bank.
Når du flytter, skal du aflæse din vand- og varmemåler og indberette aflæsningen til Kalundborg Forsyning. Vi har ikke mulighed for at fjernaflæse dine målere ved flytning.
Jeg har ikke fået en SMS besked
Det kan der være flere årsager til:
- Dit mobil nummer er hemmeligt. (Du er automatisk tilmeldt vores sms-service, hvis dit mobilnummer er offentligt).
- Du er flyttet, men dit mobil nummer er registret på din tidligere adresse. (Når du flytter til en anden adresse, skal du huske at melde flytning hos dit mobilteleselskab)
- Der er opstået en akut situation og sms beskeden er ikke sendt fra Kalundborg Forsyning endnu.
Jeg vil gerne modtage en sms ved lukninger
Du er automatisk tilmeldt vores sms-service, hvis dit mobilnummer er offentligt. Sms-service er gratis og et tilbud til alle vores kunder.
Er dit mobil nummer hemmeligt, skal du selv tilmelde dig vores sms service. Så modtager du en besked hvis der er lukninger i det område hvor du bor.
Jeg har fået en sms, men bor ikke på adressen mere
Når du flytter til en anden adresse, skal du melde flytning hos dit mobilteleselskab. Ellers vil dit mobil nummer fortsat være tilknyttet din tidligere adresse.
Jeg har fået en sms, men bor ikke i Kalundborg Kommune
Det kan skyldes:
- At du er flyttet til en anden adresse, men ikke har meldt flytning hos dit mobilteleselskab. I det tilfælde vil dit mobil nummer fortsat være tilknyttet din tidligere adresse.
- At du ejer et sommerhus som har adresse i Kalundborg kommune.
Hvad er forsyningens åbningstider?
Vores åbningstider er:
Mandag til torsdag: kl. 9.00 - 14.00
Fredag kl. 9.00 - 12.00
Hvad er Forsynings adresse?
Vores adresse er:
Dokhavnsvej 15, 4400 Kalundborg
Kontakt udenfor åbningstid
Ved akutte problemer, udenfor normal åbningstid, kan du kontakte vagten på telefon 20 66 96 77.
Varmechecken
Har du spørgsmål til varmechecken, skal du kontakte Energistyrelsen.
Vi kan desværre ikke besvare spørgsmål om varmechecken, da Kalundborg Forsyning ikke har noget med varmechecken at gøre. Varmechecken administreres udelukkende af Energistyrelsen.
Du kan finde kontakt oplysninger på Energistyrelsens hjemmeside.
Hvem tømmer min skraldespand?
Det sørger Kalundborg Kommune for. Du skal kontakte Kalundborg Kommune hvis du har spørgsmål om din skraldeordning.
Spørgsmål fra pressen
Har du presserelaterede spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os:
Presse- og Kommunikationsmedarbejder:
William Ejsing
Telefon: 25 54 83 85
wile@kalfor.dk
Kommunikationsmedarbejder:
Anne Sødal Aagren
Telefon: 20 27 57 67
anaa@kalfor.dk
Hvad gør jeg ved tegn på rotter?
Hvis der er tegn på rotter hvor du bor, skal du anmelde det til Kalundborg Kommune.
Hvad gør jeg ved skybrud?
Der er flere ting du kan gøre for, at sikre din bolig lige før et skybrud:
- Luk vinduer og døre.
- Fjern værdigenstande fra kælderen, eller sæt dem højere op, så de ikke står direkte på gulvet.
- Tjek, at udendørs riste, afløb og tagrender ikke er stoppet til af blade og snavs.
- Sluk for elektriske apparater, der kan komme i kontakt med vandet.
- Brug sandsække og krydsfinérplader til at blokere lavt placerede døre og vinduer.
- Hav spande, skovle, koste og klude klar til opsamling af indtrængende vand.
- Fjern løse genstande udendørs, for eksempel havemøbler, plantekasser eller stilladsværk.
Hvad er en tilgængelighedserklæring?
En tilgængelighedserklæring kan sammenlignes med en form for varedeklaration. Tilgængelighedserklæringen skal blandt andet deklarere i hvilket omfang, vores hjemmeside overholder lovens krav om webtilgængelighed.
Hvad er forsyningens cookiepolitik?
Vi benytter trafikanalyseværktøjet fra Matomo til at følge de besøgendes brug af siderne. Vi har fravalgt at kunne genkende tilbagevende besøgende, hvorfor der ikke anvendes cookies (og heller ikke IP-oplysninger).
Hvad er adgang med tegn?
Adgang med tegn er et digitalt værktøj, som støtter tegnbrugere med læsevanskeligheder i at læse danske hjemmesider. Værktøjet oversætter udvalgte ord til tegn, som vises i korte videoklip uden lyd.
Adgang med tegn indeholder ca. 17.000 tegn for ord, som er hentet fra offentlige hjemmesider. Værktøjet kan bruges på både smartphones, tablets og computer, og det er gratis at bruge. Læs mere om adgang med tegn
Du aktiverer "Adgang med tegn" ved at klikke på "Adgang med tegn" nederst på hjemmesiden.
Manglende betaling - rykkerprocedure
Jeg vil gerne anmelde en skade
For det meste fungerer din forsyning upåklageligt. Men det kan ske, at kloakken stopper til, og der kommer kloakvand op gennem toilettet eller ind i kælderen.
Det kan også være, at det drypper med vand fra din vandmåler eller fra en utæt samling, som har skadet dit skab eller gulv.
Spørgsmålet er nu, om det er dit eget eller vores forsikringsselskab der skal dække skaden.
Jeg vil gerne klage
Det er altid en god idé at ringe først og drøfte sagen med os, så eventuelle misforståelser kan blive afklaret.
Hvis sagen ikke kan løses i telefonen, kan du klage skriftligt til os, enten via kundecenter@kalfor.dk eller via brev til Kalundborg Forsyning, Dokhavnsvej 15, 4400 Kalundborg.
Vi behandler enhver henvendelse seriøst, og du er sikker på at komme i dialog med os.
Hvis du har klaget, og ikke er tilfreds med svaret, kan du vælge at gå videre med din klage.
Hvilke personfølsomme oplysninger har forsyningen om mig?
Kalundborg Forsyning behandler personfølsomme oplysninger sikkert og fortroligt i henhold til persondataloven.
Personfølsomme oplysninger omfatter blandt andet navn, adresse, cpr. nr., e-mail, telefon nr., CVR nr., måler nr. og forbrug.
Der må efter persondataloven ikke indsamles flere oplysninger om kunderne end nødvendigt. Dette skal forhindre unødvendig ophobning af personfølsomme oplysninger. De indsamlede oplysninger skal slettes, når de ikke længere er nødvendige for databehandleren. Når Kalundborg Forsyning indsamler personfølsomme oplysninger om kunden, skal formålet derfor være sagligt og klart.
Kunders personfølsomme oplysninger videregives kun ved samtykke med kunden. Personfølsomme oplysninger kan indsamles af private virksomheder, og kan videregives til skattemyndigheder og offentlige myndigheder, hvis det kræves af dem jf. persondataloven.
Et familiemedlem er død, hvad gør vi?
Vi skal have besked om dødsfaldet og om hvem, der er bobestyrer.
Måleren skal aflæses den sidste dag, familien har råderet over boligen. Kontakt os, hvorefter vi laver en slutopgørelse.
Slutafregning ved hussalg
Vi afregner selv direkte med kunderne ved et hus salg.
Ejendomsmæglere eller advokater skal derfor ikke have slutafregningen med på refusionsopgørelsen ved et hus salg.
Hvad skal jeg gøre med vandet fra badebassinet?
Hvis der ikke er brugt klor i badebassinet, kan du genanvende vandet til at vande i din have.
Hvis der er brugt klor, skal du hælde vandet ud i din private kloak, så det kan komme videre til rensning på renseanlægget.