Min Forsyning

Se dit forbrug og din regning. Du logger ind med MitID eller e-mail.

Login med MitID

  • Første gang du logger ind, vil du blive bedt om at aktivere din bruger-adgang. Det gør du ved at indtaste din e-mailadresse og derefter indtaste den kode, du får tilsendt fra noreply@kmd.dk.
  • Herefter bliver du bedt om at tilknytte den adresse, du ønsker adgang til. Det gør du ved at indtaste kundenummer og aktiverings-/adgangskode –dem finder du på en tidligere regning eller på din betalingsservice oversigt.
     

Login Min Forsyning

Du skal have dit kundenummer og aktiverings-/adgangskode klar –dem finder du på en tidligere regning eller din betalingsservice oversigt.

Vi beregner dit forventede forbrug

Vi sender dig 4 aconto regninger om året, som er beregnet ud fra sidste års forbrug. Når året er gået, så kan vi se om det skønnende forbrug svarer til dit reelle forbrug. -om du skal have penge tilbage eller betale mere.

Du kan få din acontobetaling reguleret løbende, hvis du kontakter os. Husk af aflæse din måler inden, så vi har et beregningsgrundlag.

Vi har en beløbsgrænse på 50 kr. så nogle kunder vil kun få én regning om året fra Kalundborg Forsyning, nemlig årsafregningen.

Betalingsfrister 

1. marts
1. maj
1. august
1. november

Årsafregning

I februar modtager du din årsafregning, som er en opgørelse over dit forbrug i året der er gået, og hvor du kan se hvor meget du har betalt til os. Sammen med din årsafregning får du også den første acontoregning. 

Spørgsmål og svar om regning og betaling


Vejledning til Min Forsyning

Ved tryk på afspil accepterer du cookies og sporing fra den eksterne video-leverandør.
Vejledning til hvordan du logger ind i Min Forsyning

 

 

Hvordan logger jeg ind med MitID?  (anbefales)
  1. Første gang du logger ind, vil du blive bedt om at aktivere din bruger-adgang. Det gør du ved at indtaste din e-mailadresse og derefter indtaste den kode, du får tilsendt fra noreply@kmd.dk.

     (Hvis man er to personer om samme kundeforhold, kan man IKKE benytte samme e-mail, når man skal aktivere sin bruger).
     
  2. Herefter bliver du bedt om at tilknytte den adresse, du ønsker adgang til. Det gør du ved at indtaste kundenummer og aktiverings-/adgangskode –dem finder du på en tidligere regning eller din betalingsservice oversigt.
Hvordan logger jeg ind med e-mail og adgangskode?
  1. Første gang, du logger på, skal du klikke på ’Er du ny bruger?’ Du skal indtaste din e-mailadresse og en selvvalgt adgangskode.
     
  2. I den e-mail, du modtager efterfølgende, vil der være et link, som du skal klikke på for at aktivere din bruger-adgang.
     
  3. Herefter er du klar til at logge på med din e-mailadresse og den selvvalgte adgangskode.
     
  4. Herefter bliver du bedt om at tilknytte den adresse, du ønsker adgang til. Det gør du ved at indtaste kundenummer og aktiverings-/adgangskode  –dem finder du på en tidligere regning eller din betalingsservice oversigt.
Billede af login med mail
Hvor finder jeg mit kundenummer og min aktiverings-/adgangskode?

Du finder dit kundenummer og din aktiverings-/adgangskode på en tidligere regning eller på din betalingsservice oversigt. 

Billede af Kunde nr. og adgangskode regning
Kunde nummer og aktiverings-/adgangskode på regning

 

Billede af pbs oversigt
Kunde nummer og aktiverings-/adgangskode på PBS
Hvordan nulstiller jeg adgangskoden?

Klik på "Glemt adgangskode"

Du modtager en mail med titlen "Nulstil adgangskode" fra noreply@kmd.dk. I mailen er et link til oprettelse af ny adgangskode. Klik på det, skift koden, og prøv at logge på igen.

Hvorfor står der, at brugernavnet er optaget?

Får du denne besked når du opretter dig som ny bruger, betyder det, at den e-mail adresse du forsøger at oprette dig med, allerede er i brug.

Prøv i stedet at logge på med en anden e-mail adresse.

Hvis man er to personer om samme kundeforhold, kan man IKKE benytte samme e-mail, når man skal aktivere sin bruger.

Hvordan tilføjer jeg flere adresser/ejendomme?

I øverste højre hjørne, på den lille sorte pil, har du mulighed for at tilknytte flere adresser, hvis du f.eks. har et sommerhus eller ejer flere ejendomme.

Når du tilføjer flere adresser skal du bruge det kundenummer og adgangskode som hører til adressen.

Du finder dit kundenummer og din aktiverings/adgangskode på din seneste regning, i øverste højre hjørne, eller på din betalingsservice oversigt.

Efterfølgende kan du vælge mellem dine kundeforhold, på den lille pil, øverst i højre hjørne.

Billede der viser den lille sort pil øverst

 

Hvordan tilføjer jeg flere forsyningsarter?

I øverste højre hjørne, på den lille sorte pil, har du mulighed for at tilknytte flere forsyningsarter, hvis du f.eks. får både vand og fjernvarme fra Kalundborg Forsyning.

Når du tilføjer en forsyningsart skal du bruge det kundenummer og adgangskode som hører til forsyningsarten.

Vær opmærksom på, at kundenummeret til vand og fjernvarme er forskellige. Det betyder, at du skal bruge dit kundenummer til vand, for at tilmelde vand. -og kundenummeret til fjernvarme for at tilmelde fjernvarme.

Du finder dit kundenummer og din aktiverings/adgangskode på din seneste regning, i øverste højre hjørne, eller på din betalingsservice oversigt.

Billede der viser den lille sort pil øverst

 

Hvordan vælger jeg i mellem mine adresser/ejendomme?

Du vælger mellem dine kundeforhold, på den lille pil, øverst i højre hjørne. 

Hvordan vælger jeg i mellem vand og fjernvarme?

Du vælger mellem vand og fjernvarme, på den lille pil, øverst i højre hjørne. Det lille ikon for vand og fjernvarme fortæller dig hvilken forsyningsart det handler om.

Linket med min regning kan ikke åbnes

Vi anbefaler at du logger ind på "Min Forsyning" og finder din regning inde i systemet.

Vær opmærksom på, at hvis du er PBS kunde, er det afhængigt af din bank, hvornår linket kan åbnes. Der er forskel på hvornår de forskellige banker åbner for muligheden for at åbne links.

Trykker man flere gange på linket, bliver det deaktiveret af sikkerhedsmæssige årsager. Derfor anbefaler vi at du logger ind på "Min Forsyning" og finder din regning inde i systemet.

Meld flytning nemt og hurtigt i Min Forsyning


Ved at logge ind i Min Forsyning, kan du nemt og hurtigt melde flytning.

Det er vigtigt at give Kalundborg Forsyning besked ved flytning. Du hæfter for alt forbrug og alle faste afgifter m.m. indtil vi har registreret din flytning. Er du tilmeldt PBS, skal du også huske at afmelde din PBS-aftale for Kalundborg Forsyning hos din bank.

Når du flytter, skal du aflæse din vand- og varmemåler og indberette aflæsningen til Kalundborg Forsyning. Vi har ikke mulighed for at fjernaflæse dine målere ved flytning.

Jeg har brugt mere varme end jeg plejer

Det kan der være flere grunde til.

Vejret påvirker varmeforbruget. Et mildt år betyder et mindre varmebehov og omvendt. Utætte vinduer og dårlig isolering kan også bevirke at du har et højere varmeforbrug. 

Det er en god idé at indstille dit fjernvarmeanlæg korrekt og til årstiden.

Læs mere om indstilling af fjernvarmeanlæg

Spar penge på din varmeregning

Vejrdata - DMI
 

Hvorfor står min gamle adresse stadig på Min Forsyning?

Selvom du er flyttet til en ny adresse, har du stadig mulighed for at se historikken på din gamle adresse i 5 år efter du er fraflyttet.

Du kan skifte i mellem adresserne på den lille pil, øverst i højre hjørne.

Erhvervskunder - login med nøglefil

Hvis du logger ind med en nøglefil, har du automatisk adgang til dine kundeforhold med det CVR-nummer, som er tilknyttet nøglefilen.


Samtykke til behandling af dit CPR-nummer

Ifølge GDPR-loven skal vi indhente samtykke til at bruge dit CPR-nummer i varetagelsen af vores kundeforhold med dig.

  • e-Boks (regninger, aflæsningskort): Selvom du har tilmeldt at modtage dine regninger i e-Boks, og tidligere har modtaget dine regninger i e-Boks, så skal du give samtykke til at vi fortsat må bruge dit CPR-nummer og sende regninger til dig. Hvis vi ikke har dit samtykke, vil vi stoppe med at sende regninger til din e-Boks og du vil i stedet modtage dem på papir. Det betyder også at du blive opkrævet et fakturagebyr på 50 kr.

    Vær opmærksom på, at du også skal logge på e-Boks og vælge at du vil modtage post fra Kalundborg Forsyning. 
     
  • NemKonto: Vi skal have dit samtykke til at kunne udbetale et evt. tilgodehavende til din NemKonto. Hvis vi ikke har dit samtykke til at vi fortsat må bruge dit CPR-nummer, vil du i stedet modtage en besked om at du skal sende dine konto oplysninger til os.
  • Vedligehold af adresse: Hvis vi har dit samtykke til at vi fortsat må bruge dit CPR-nummer til vedligehold af din adresse, får vi automatisk oplysning om din nye adresse, hvis du flytter. (Hvis du har beskyttet/hemmelig adresse får vi ikke oplysningerne automatisk).
    -Vær opmærksom på, at når du flytter skal du aflæse dine målere og melde flytning. Det gør du ved at logge ind i Min Forsyning.
  • e-Boks (øvrige dokumenter): Hvis du giver samtykke til at vi må sende øvrige dokumenter til dig i e-Boks, kan vi sende dig diverse informationer.
     

Læs mere om hvordan vi behandler dine personlige oplysninger i vores privatlivspolitik
 

Hvad bruger Kalundborg Forsyning mit CPR-nummer til?

Vi bruger dit cpr-nummer i forbindelse med: 

  • Adresse opdatering: Hvis du flytter, henter vi automatisk din nye adresse via cpr-registret. -Vær opmærksom på, at når du flytter skal du aflæse dine målere og melde flytning. Det gør du ved at logge ind i Min Forsyning.
  • Opkrævning og informationer via e-Boks: Hvis du har tilmeldt dig i e-Boks, sender vi din regning direkte til din e-Boks. Vær opmærksom på, at du også skal logge på e-Boks og vælge at du vil modtage post fra Kalundborg Forsyning. 
  • Tilbagebetaling: Hvis du har betalt for meget , refunderer vi beløbet til din NemKonto.

Læs mere om hvordan vi behandler dine personlige oplysninger i vores privatlivspolitik

 

Hvad betyder det, at jeg giver mit samtykke til brug af mit CPR-nummer?

Det betyder, at du giver Kalundborg Forsyning lov til, at bruge dit cpr-nummer i forbindelse med:

Hvad betyder det, hvis jeg ikke giver mit samtykke?

Så kan vi ikke længere sende regninger og aflæsningskort til din E-Boks.

Vi har måske en ukorrekt adresse på dit kundeforhold, da vi i forbindelse med en evt. flytning ikke har fået din nye adresse via cpr-nummeret. 

Det bliver mere besværligt for både dig og os, hvis du har betalt for meget og skal have penge retur, da vi ikke kan refundere pengene til din NemKonto.

Hvordan giver jeg mit samtykke?

Det gør du ved at logge ind på Min Forsyning, under "Min profil" og afkrydse i de felter du vil give samtykke til. 

Vær opmærksom på, at du kun kan afgive dit samtykke hvis du er logget ind med dit NemID.

Samtykkebokse med ring om
Jeg har givet mit samtykke, men der står stadig at der mangler et samtykke

Der kan være to årsager til, at der stadig står at du mangler at give dit samtykke:

1. Er der flere personer som ejer ejendommen, skal alle personer give deres samtykke.

Eksempel: Søndervej 13 ejes af Hr. og Fru. Hansen. I vores afregningssystem står Hr. Hansen først, og derfor er han primær ejer af ejendommen. Det betyder, at Hr. Hansen skal give sit samtykke, før den røde boks med besked om manglende samtykke forsvinder. Er det kun Fru. Hansen som har givet sit samtykke, vil der altså fortsat være en besked om manglende samtykke.

Det har ingen betydning hvilken person der står først i vores afregningssystem, og er ikke et udtryk for hvem der ejer ejendommen. Men rent praktisk skal én person jo stå først.
 

2. Du skal give samtykke til alle de forsyningsarter som er tilknyttet din ejendom. 

Får du både vand og fjernvarme fra Kalundborg Forsyning, skal du give dit samtykke til både vand og fjernvarme.

I øverste højre hjørne, på den lille sorte pil, har du mulighed for at vælge i mellem dine forsyningsarter. 


Vær opmærksom på, at du kun kan give dit samtykke hvis du er logget ind med dit NemID.

Billede af samtykke mangler

 

Jeg modtager mine regninger via PBS, skal jeg så give samtykke?

Nej. Vi bruger ikke dit cpr-nummer for at kunne sende dig regninger via PBS.

Jeg modtager mine regninger via e-mail, skal jeg så give samtykke?

Nej. Vi bruger ikke dit cpr-nummer for at kunne sende dig regninger via e-mail.

Jeg vil ikke give mit samtykke

Det er frivilligt om du vil give dit samtykke til brug af dit cpr-nummer, og du kan derfor vælge ikke at give et samtykke.

Kan jeg trække mit samtykke tilbage?
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.

Det gør du ved at logge ind på Min Forsyning, under "Min profil" og afkrydse i feltet:  "fjern mit cpr-nummer".

 
Fjern mit cpr nummer

 

Tegning af en dråbe med en kugleramme i hånden

Her kan du få svar på de mest stillede spørgsmål. Hvis du stadig sidder tilbage med spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.